Gisteren speelde ik wat langer dan gepland, en op een gegeven moment verloor ik een paar rondes achter elkaar. Ik besloot maar te stoppen, maar ik merk dat ik soms te lang doorga. Hoe gaan jullie om met verlies wanneer je langer online speelt? Hebben jullie bepaalde gewoontes of trucjes om niet door te blijven pushen?
Hoe ga jij om met verlies wanneer je langer online speelt?
Colapsar
X
Colapsar
-
Bij mij helpt het vooral om vooraf een soort “grens” te zetten, al klinkt dat misschien wat saai. Ik had ooit een avond waarop ik na een paar verliezen dacht dat ik het wel kon terugwinnen, maar dat liep natuurlijk anders. Sindsdien probeer ik bewuster te spelen. Soms kijk ik op https://vbetnl.net/ om ervaringen van anderen te lezen, dat geeft me altijd wel wat inzicht in hoe anderen ermee omgaan. Wat voor mij vooral werkt: kleine pauzes nemen zodra ik merk dat ik te gehaast beslissingen maak. Even weg van het scherm, iets drinken of gewoon even de kamer rondlopen. Daardoor kom ik rustiger terug en voorkom ik dat ik mijn verlies probeer “recht te trekken”. Uiteindelijk blijft het voor mij belangrijk dat het leuk blijft, niet stressvol.Comentario
-
Ik zie dit onderwerp best vaak langskomen en het lijkt alsof iedereen daar net anders mee omgaat. Wat ik zelf vooral merk, is dat langere speelsessies sneller zorgen voor minder focus. Daarom vind ik het handig wanneer platforms een timer of speellimiet hebben, zodat je een beter beeld hebt van hoe lang je bezig bent. Ook helpt het om af en toe je saldo te checken in plaats van door te klikken zonder erbij stil te staan. Zo blijft het overzichtelijk en wordt het minder makkelijk om jezelf te verliezen in het spelritme.Comentario